کیسه پرکن مکانیکی

طراحی، ساخت و راه اندازی کیسه های پرکن مکانیکی توسط مجموعه آژینه سپاهان انجام می شود. مهندسان مجرب این مجموعه آماده ارائه مشاوره کاملا تخصصی برای مشتریان عزیز خود هستند. در صنایع امروزی، انواع مختلفی از دستگاه های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به نوع محصول، دستگاه های متفاوتی طراحی شده اند که هر کدام برای نوع خاصی از محصولات به کار می روند. برای مثال محصولات را می توان به انواع جامد و مایع، گرم و سرد، سرعت بسته بندی و عمر محصول دسته بندی کرد. یکی از انواع خاص محصول برای بسته بندی، محصولات پودری هستند که به روش خاصی بسته بندی می شوند. توسط سیستم توزین می توان در پروسه کیسه زنی، مقدار سیمان و وزن آن را اندازه گیری کرد.

دستگاه کیسه پرکن برای بسته بندی محصولات پودری

برای بسته بندی محصولات پودری از دستگاه بسته بندی کیسه پرکن استفاده می شود. دستگاه کیسه پرکن مکانیکی مواد پودری مورد نظر را داخل پاکت مشخص شده می ریزد و به این شکل محصولات پودری بسته بندی می شوند. یکی از دلایل استفاده از این نوع دستگاه ها این است که تولید کنندگان می خواهند محصولات پودری با وزن ها و شکل های یکسان بسته بندی و در بازار توزیع شوند. در چنین شرایطی برای خرید و فروش محصول نیازی به وزن کشی یا بررسی مشخصات آن نیست، چرا که همه محصولات یکدست تقسیم و بسته بندی شده اند. از دلایل دیگر استفاده از دستگاه های کیسه پرکن مکانیکی می توان به سرعت بالای آن ها در بسته بندی محصولات اشاره کرد. قیمت دستگاه کیسه پرکن مکانیکی بسته به میزان کیفیت دستگاه، متغیر است.

ویژگی ها و نکات دستگاه های کیسه پر کن مکانیکی

این نوع دستگاه ها از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. با وجود این دستگاه ها برای بسته بندی می توانید از دقت وزن محصولات مورد نظر اطمینان حاصل کنید. همچنین دستگاه های کیسه پرکن مقاومت و دوام بالایی دارند. عیب یابی و تعمیر آن ها بسیار ساده و راحت می باشد. می توانید از این نوع دستگاه ها برای بسته بندی محصولاتی چون سیمان، آرد و هر نوع محصول پودری دیگر استفاده کنید. همچنین برای محصولاتی مثل حبوبات نیز نوع خاصی از این دستگاه ها وجود دارند که محصولات گرانول را بسته بندی می کنند. با وجود دستگاه بسته بندی کیسه پرکن می توانید مطمئن باشید که هیچ مقداری از محصولات شما هدر نمی رود و همه ی آن ها به یک اندازه و یک شکل بسته بندی می شوند. کار با دستگاه های کیسه پرکن بسیار ساده است. این دستگاه ها نمایشگری جهت تنظیم وزن دلخواه دارند. آن ها یک لوله خروجی مواد دارند که محصولات پودری یا گرانولی را داخل کیسه می ریزند و سپس بسته بندی می کنند.

روش کار

اپراتور کیسه خالی را روی دستگاه می گذارد. دستگاه توسط الکتروموتور ها و گیربکس محصولات را مخلوط کرده تا کیسه ها پر شوند. پس از پر شدن کیسه ها به میزان وزن مورد نظر و دوخته شدن آن ها، محصولات بسته بندی شده آماده ورود به بازار هستند. برای استفاده از دستگاه های کیسه پرکن در کارخانه ها و صنایع بزرگ، باید از دستگاه های مکانیکی و اتوماتیک استفاده کرد تا در طول زمان مشخص، محصولات بیشتری بسته بندی و آماده شوند. همچنین با این دستگاه ها می توانید از هم وزن و هم شکل بودن بسته بندی ها اطمینان حاصل کنید. روش بسته بندی و نوع دستگاه به نوع محصول شما بستگی دارد که چسبنده باشد یا گرانولی. این دستگاه ها برای پر کردن انواع خاصی از محصولات به کار می روند و حتی محصولاتی مثل شن و ماسه که دانه بندی یکدست ندارند را نیز می توانید با دستگاه پرکن مکانیکی به راحتی بسته بندی کنید.