نکات مهم پیش از خرید دستگاه پرکن گرانولی

نکات مهم پیش از خرید دستگاه پرکن گرانولی

نکات مهم پیش از خرید دستگاه پرکن گرانولی

امروزه اکثر صنایع برای تولیدات خود نیازمند دستگاه‌ ها و تجهیزاتی هستند که بهترین کارایی را داشته باشند تا محصول نهایی نتیجه بهتری داشته باشد. یکی از این دستگاه‌ های پرکاربرد که در بیشتر صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی استفاده می‌شود دستگاه پرکن گرانولی نام دارد و دو مدل را شامل می‌شود که دستگاه پرکن پودری و دستگاه پرکن مایع هستند.

 هر کدام از دو مدل این دستگاه کارایی و نحوه کار متفاوتی دارند که در ادامه ذکر می‌کنیم. به طور کلی دستگاه‌ های پرکن برای پر کردن ظروف شیشه ‌ای یا پلاستیکی و پاکت از مواد جامد و پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند و عملکرد اصلی این  دستگاه این است که باعث بالا رفتن سرعت و دقت در نهایت کیفیت کار می‌شود.

برای خرید دستگاه‌ کیسه پرکن سیمان باید جای معتبری را انتخاب کنید که نوع دستگاه و برند آن را بشناسید و از لحاظ کیفیت سرعت دستگاه پر کن و حجم آن ، مقدار برق مصرفی ، گارانتی و خدمات پس از فروش آن اطمینان داشته باشید. در این زمینه ما گروه صنعتی آژینه سپاهان را به شما معرفی می‌کنیم که بهترین انتخاب برای خرید کیسه پرکن گرانولی و کیسه پرکن پودر سنگ هستند.

این شرکت نسل جدیدی از ماشین آلات صنعتی را تولید می‌کند که دارای استاندارد های بین المللی هستند. این گروه صنعتی مدعی بهترین کیفیت خدمات در کوتاه‌ ترین زمان و با مناسب‌ ترین قیمت است. حال برای خرید دستگاه پرکن گرانولی باید با نکات مهمی آشنا شوید که در ادامه این مقاله آن ها را به شما می‌گوییم پس با ما همراه باشید.

دستگاه پرکن گرانولی چیست؟

برای پر کردن و بسته‌ بندی مواد گوناگون از دستگاه پرکن گرانولی استفاده می‌شود. دستگاه پرکن گرانولی در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می‌شود و منظور از مواد گرانولی موادی چون: نمک- پودر دانه ‌های گیاهی- گرانیت- میوه ‌های خشک- دانه‌ های قهوه- آبنبات کوچک- تنقلات و غذاهای حیوانات خانگی هستند.

پروژه تولید کیسه پرکن دو نازله اصفهان

دستگاه های پرکن دارای سیستم ریزش مواد هستند که قابل تنظیم در دو سرعت دوگانه است. این دستگاه مجهز به سیستم هوشمند و صفحه ای لمسی می‌باشد که متعادل سازی و تنظیم عملکرد پرکن گرانولی را به صورت نرم‌ افزاری انجام می‌دهد.

دستگاه پرکن ‌ها معمولاً سیستمی به نام شمارنده دارند که تعداد کیسه‌ هایی که پر می‌شوند را شمارش می‌کند و با این قابلیت می‌شود وزن مورد نظر برای هر کیسه را انتخاب و تنظیم کرد. ماشین آلات دستگاه پرکن انواع مختلفی دارند که باید نسبت به نیاز خود از این دستگاه کارآمد ترین را انتخاب کنید.

به طور کلی دستگاه‌ های پرکن در کارخانه‌ها ، صنایع ، کارگاه‌ها ، مغازه‌ها و حتی منازل استفاده می‌شوند که از لحاظ اندازه و حجم و همچنین پودری یا حجمی بودن با هم متفاوت هستند.

نکات مهم برای خرید دستگاه پرکن گرانولی

پیش از خرید دستگاه پرکن گرانولی باید بدانید برای چه کاری و پر کردن چه موادی به آن نیاز دارید تا بتوانید مدل دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید این دستگاه باید به نکاتی مثل: شرکت تامین کننده خدمات پس از فروش و گارانتی آن، سرعت و حجم دستگاه در هنگام تولید، کمیت دستگاه و اندازه سلول گرانول‌ های پر کننده، ابعاد کیسه و همچنین خصوصیات فیزیکی و شیمیایی گرانول‌ های پر کننده بسیار توجه کنید.

علاوه بر نکاتی که ذکر شد عوامل دیگری هم در خرید یک دستگاه پرکن کارآمد کاربرد دارد یکی از این عوامل مهم روش ورود و نوع وارد شدن مواد به قیف دستگاه پرکن است که حتی در قیمت این دستگاه هم تاثیر دارد.

فاکتور های مهم دیگری که پیش از خرید باید به آن ها توجه کنید اتوماتیک بودن یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه و به طور کلی مشخصات فنی آن است که باید حتماً مطابق با نیازتان باشد. نکاتی که باعث افزایش کارایی یک دستگاه پرکن می‌شود لوازم جانبی است که می‌توانید به دستگاه اضافه کنید. این لوازم شامل: نوار نقاله، فیتر مخزن و نوار نقاله بارگیری هستند که اضافه کردن آن ها به دستگاه پر کن می‌تواند کارایی دستگاه را تا چند برابر بیشتر کند.

قیمت دستگاه پرکن گرانولی

دستگاه‌ های پرکن انواع مختلفی دارند که کارایی هر کدام با هم تفاوت دارد و طبعاً قیمتشان هم با هم یکسان نیست و متفاوت است. قیمت و هزینه‌ای که برای یک دستگاه پرکن استاندارد در نظر می‌گیرید به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از: برند و نوع دستگاهی که تهیه می‌کنید زیرا برند های دستگاه پر کن معروف از قیمت بالاتری برخوردارند.

 عامل تاثیرگذار بعدی روی قیمت دستگاه پرکن‌ ها ظرفیت و سرعت کار دستگاه است. به طور مثال دستگاهی که ۵۰ لیتر ظرفیت دارد از دستگاهی که ۱۰۰ لیتر ظرفیت آن است قیمت پایین‌ تری دارد.

نکته مهم دیگری که قیمت این دستگاه را متفاوت می‌کند تعداد سری‌ های مخروطی دستگاه پرکن گرانولی است. یعنی اینکه دستگاه تک سری باشد یا چند سری مختلف داشته باشد آن را در چند طیف قیمتی قرار می‌دهد. بهتر است برای خرید دستگاه پرکن از یک گروه متخصص در این زمینه مثل شرکت آژینه سپاهان مشاوره دریافت کنید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

پروژه تولید و نصب و راه اندازی دستگاه کیسه پر کن دو منظوره

ویژگی های مهم انتخاب بهترین دستگاه پرکن

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید دستگاه پرکن پودری باید در نظر بگیرید سرعت پر کردن دستگاه است زیرا سرعت در هر مدل دستی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دستگاه پرکن با هم تفاوت دارد. فاکتور مهم دیگر نوع و جنس دستگاه است که حتماً باید از قطعات و بدنه با کیفیت و ضد زنگ ساخته شده باشد.

حجم  و مقدار پر کردن دستگاه ویژگی بسیار مهمی است که باید نسبت به مقدار محصولی که می‌خواهید بسته‌ بندی کنید حجم آن را انتخاب کنید. نکته مهم دیگری که باید در دستگاه پرکن‌ ها به آن توجه کنید داشتن تایمر و سنسور در دستگاه است زیرا خطا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و دقت دستگاه را افزایش می‌دهد.

 برای خرید دستگاه‌ های پرکن اگر قصد خرید نوع  پودری آن را دارید باید حتماً به اندازه قیف دستگاه توجه کنید. برای این کار پیش از خرید بهتر است حجم محصول مورد نظر را اندازه بگیرید تا بهترین قیف و دستگاه را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله با دستگاه جالبی که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد آشنا شدیم. حال با خواندن این مقاله می‌دانیم اگر نیازمند یک دستگاه پر کن برای کار خود هستیم برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم و همچنین با انواع مدل ‌های آن آشنایی داریم و می‌توانیم انتخاب کنیم که کدام مدل آن بیشتر به کارمان می‌آید. از شما تشکر می‌کنم که تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید تا با این دستگاه کارآمد به طور کامل آشنا شویم.