نکاتی در مورد خرید دستگاه بلوک زنی

نکاتی در مورد خرید دستگاه بلوک زنی

فرآیند تولید انواع بلوک سیمانی با نام “بلوک‌زنی” شناخته می‌شود و دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که برای این منظور به کار می‌روند، به عنوان “دستگاه‌های بلوک‌زنی” یاد می‌شوند. با استفاده از این دستگاه‌ها، می‌توان انواع بلوک‌های دیواری و سقفی را تولید و به بازار عرضه نمود.

بهترین انتخاب برای خرید و استعلام قیمت دستگاه بلوک زن، انتخاب شرکت‌هایی است که تضمین کنند محصولات خود را تا مدت زمان مشخصی پشتیبانی کنند. این پشتیبانی معمولاً از طریق ضمانت نامه و خدمات پس از فروش ارائه می‌شود که به خریدار اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد. در صورت وقوع مشکلات، شرکت سازنده نیز مسئول برطرف کردن آن‌ها خواهد بود.

در این بین شرکت آژینه سپاهان یکی از بهترین هاست. در این مقاله نگاهی اجمالی به انواع دستگاه بلوک‌زنی داریم و نکاتی را که برای خرید یک دستگاه با کیفیت و کارآمد باید در نظر بگیرید، یادآور می‌شویم.

انواع دستگاه بلوک‌زنی

دستگاه های بلوک زن به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: دستگاه‌های بلوک‌زن ثابت و دستگاه‌های بلوک‌زن متحرک. دستگاه‌های بلوک‌زن ثابت قابلیت جابه‌جایی ندارند، در حالی که دستگاه‌های بلوک‌زن متحرک دارای چرخ‌ها برای جابجایی هستند و در بعضی از موارد از موتور برای حرکت استفاده می‌کنند. در بازار انواع مختلفی از دستگاه‌های بلوک‌زن وجود دارند، هر کدام با ویژگی‌ها و مزایا و معایب منحصر به فرد خود.  در ادامه با انواع دستگاه‌های بلوک زن آشنا می‌شوید.

دستگاه بلوک‌زن دستی

این دستگاه‌ها از ساده‌ترین نوع هستند. سرعت تولید آن‌ها متغیر است و قالب‌های دوتایی، سه‌تایی و چهارتایی دارند. این دستگاه‌ها قیمت مناسب و عمر طولانی دارند، اما سرعت تولید پایینی دارند.

پروژه تولید دستگاه بلوک زن دستی 5 قالبه دو موتوره

دستگاه بلوک‌زن نیمه اتوماتیک

این دستگاه‌ها برای تولید بلوک‌های دیواری و سقفی با دقت و سرعت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان از قالب‌های چهارتایی، پنج‌تایی و شیش‌تایی استفاده کرد. تعداد تولید در 1 شیفت معمولاً بین 2500 تا 3000 بلوک است.

دستگاه بلوک‌زن تمام اتوماتیک

این دستگاه‌ها تمامی مراحل تولید بلوک را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند و نیازی به دخالت انسانی ندارند. از مصالح مختلف مانند سنگ‌فرش، آجر، سنگ مرمر و بلوک سیمانی متنوع تولید می‌کنند. دستگاه‌های اتوماتیک معمولاً دارای تکنولوژی بالاتری هستند و تعداد تولید در 1 شیفت بین 3500 تا 8000 بلوک است. این دستگاه‌ها دارای کنترل آسان، سرعت بالا و قابلیت تعویض قالب هستند.

قبل از خرید دستگاه بلوک‌زنی به چه مواردی توجه کنیم؟

در فرآیند خرید دستگاه بلوک زن، باید به نکات مختلف توجه کرد تا خرید صحیح و اطمینان‌آوری انجام شود. انتخاب یک تامین کننده با کیفیت برای این محصول یکی از نکات حیاتی است. دستگاه‌های بلوک‌زنی در دو نوع اتوماتیک و دستی موجود هستند. می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ دستگاه بلوک‌زنی به فروشگاه‌ه آنلاین اژینه سپاهان مراجعه کنید. هنگام خرید، باید به جزئیاتی نظیر مشخصات فنی، کیفیت ساخت، ضمانتنامه، کد محصول و خدمات پس از فروش توجه داشته باشید تا خرید مناسبی انجام دهید. در ادامه مواردی که قبل از خرید دستگاه باید به آن توجه کنید را بررسی می کنیم.

کیفیت بدنه دستگاه بلوک‌زنی

کیفیت بدنه و تولید یک دستگاه بلوک‌زن بسیار حائز اهمیت است. انتخاب دستگاه باید به گونه‌ای باشد که کیفیت برتری داشته باشد. این کیفیت توسط عوامل متعددی مانند مواد استفاده شده در ساخت بدنه و سیستم‌های نصب شده در آن تعیین می‌شود. بنابراین، برای اطمینان از کیفیت بالا، معمولاً بهتر است از شرکت‌های معتبر و معروف برای خرید این دستگاه‌ها استفاده شود.

ضمانت و اصالت دستگاه بلوک‌زنی

در فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانید انواع دستگاه‌های بلوک‌زنی دستی و اتوماتیک را از برندهای مختلف مشاهده کنید. از جوانب مهم برای انتخاب این دستگاه‌ها، سلامت و اصالت آنها است. برای انتخاب یک دستگاه بلوک‌زنی، به ضمانتنامه و کد کالای آن نیاز دارید. دستگاه های بلوک‌زنی توسط شرکت های مختلف ساخته می‌شوند و هویت آن‌ها با استفاده از کد و ضمانتنامه‌ای که دارند، تشخیص داده می‌شود. بنابراین، در زمان خرید دستگاه، حتماً به وجود ضمانتنامه در محصول توجه کنید.

قیمت دستگاه ‌های بلوک‌زنی

انتخاب یک دستگاه بلوک‌ زن با قیمت مناسب از جمله معیارهای مهمی است که باید در نظر گرفت. دستگاه‌های بلوک‌زنی در انواع و ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند و به‌تبع آن، قیمت‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌های بلوک‌زنی دستی به دلیل توانایی تولید کمتر نسبت به دستگاه‌های اتوماتیک، قیمت کمتری دارند. با مقایسه و جستجوی قیمت‌ها، ممکن است بتوانید دستگاهی با قیمت مناسب‌تر را برای خرید انتخاب کنید.

همچنین، قیمت نهایی دستگاه معمولاً به تعداد قالب‌های همراه با دستگاه بستگی دارد. دستگاه‌های بلوک‌زنی دستی عموماً به انرژی الکتریکی نیاز ندارند و با افزایش تعداد اپراتورهای حرفه‌ای، ظرفیت دستگاه افزایش می‌یابد. شرکت‌های با کیفیت در تولید این دستگاه‌ها از مرحله طراحی تا ساخت، از فیلترهای دقیقی استفاده می‌کنند و تمامی استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند.

پروژه تولید دستگاه بلوک زن 12 قالبه اصفهان

فاکتورهای موثر در تعیین قیمت دستگاه‌های بلوک‌زنی

فاکتورهای مؤثر در تعیین قیمت دستگاه بلوک زن شامل جنس قطعات دستگاه و نوع دستگاه بلوک‌زنی هستند. به عنوان مثال، دستگاه‌های بلوک‌زنی اتوماتیک معمولاً قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های دستی دارند. همچنین، خدمات پس‌از فروش و گارانتی نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارند. با توجه به نیازهای مشتریان و نوسانات بازار ارز، تعیین دقیق قیمت برای دستگاه‌های بلوک‌زنی معمولاً ممکن نیست ولی با مراجعه به سایت شرکت آژینه سپاهان می‌توانید قیمت دقیق و به روز دستگاه ‌های بلوک زنی را ببینید و با توجه به نیاز خود و نکاتی که در بالا یادآور شدیم، می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را در بین دستگاه‌های تولید شده در این شرکت پیدا کنید. در نهایت با استعلام گرفتن قیمت دستگاه بلوک‌زنی مورد نظرتان از کارشناسان شرکت، از قیمت دقیق آن مطلع شوید و اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع دستگاه های بلوک‌زنی که شامل ثابت، متحرک و انواع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است، اشاره کردیم. همچنین بیان کردیم ظرفیت تولید و اپراتور مورد نیاز هر دستگاه چقدر است. در نهایت به بررسی نکاتی که باید برای خرید مطمئن در نظر بگیرید، پرداختیم. در کل می‌بایست هنگام انتخاب یک دستگاه بلوک زن، نیازها و انتظارات خود را دقیقاً مشخص کنید و سپس به دنبال شرکت‌های معتبری بگردید که دستگاه‌هایی با ظرفیت مناسب برای شما تولید کنند.

در بازار داخلی، معمولاً انواع مختلفی از این دستگاه‌ها تولید می‌شود تا بتوانند نیازهای مختلف خریداران را پاسخ دهند. برای خرید این دستگاه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت‌های شرکت‌ آژینه سپاهان مراجعه کنید و با جستجو دستگاه مورد نظر و مقایسه‌ی قیمت دستگاه بلوک زن این شرکت با سایر شرکت‌ها، با اطمینان خاطر از کیفیت عالی، دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهید.