دستگاه بچینگ پلانت

روش های جلوگیری از افزایش حرارت بتن در هوای گرم

برای جلوگیری از افزایش حرارت بتن به کارگیری سیمان هایی با حرارت هیدراتاسیون کم  تاثیر به سزایی در پایین آوردن دمای بتن خواهد داشت نکته ایی که در این جا لازم است عنوان شود این است که با به کار گیری این نوع از سیمان ها در پروژه به معنای جلوگیری از روش های دیگر نیست بلکه برای پایین آوردن دمای بتن ها باید از همه راه حل ها کمک گرفت .

یکی از اقداماتی که می توان با استفاده از آن تا میزان قابل توجهی درجه حرارت بتن تاثیر گذار باشد استفاده از روش انبار کردن مصالح  است .می توان با قرار دادن مصالح  مور نیاز زیر سایه ، در خنک نگه داشتن مصالح برای هنگامی که قرار است از آن ها استفاده شود و هم چنین پایین آوردن درجه حرارت بتن موثر باشد .

دستگاه بچینگ پلانت که به دستگاهی اطلاق می شود که به صورت مداوم بتن تولید می کند که خود این دستگاه از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است . یک دستگاه بچینگ پلانت دارای سیلوی سیمان است که از آن ها صرفا برای ذخیره ی سیمان استفاده می شود . از دیگر اجزایی این دستگاه منبع ذخیره ی آب است که به صورت اتوماتیک وارد دستگاه شده و  شن و ماسه ی ورودی وارد مخزن شن و ماسه می شود ، باسکول سیمان که در آن سیمان با تیپ های مختلف وارد خواهند شد و  بتن زمانی که آماده می شود  با یک تراک میکسر به مکان مورد نظر هدایت می شود و در آن جا مورد استفاده قرار می گیرد.  زمانی که  دستگاه بچینگ پلانت به کار برده می شود به منظور بهینه استفاده کردن از زمان و مکان لازم است آن را در نزدیک ترین مکان به پروژه قرار دهیم که این کار بیشتر برای پروژه های موقت به کار می رود .

دستگاه بچینگ پلانت

جلوگیری از افزایش حرارت بتن

برای اینکه درجه حرارت بتن ها پایین آید باید آبی که قرار است با سیمان مخلوط گردد سرد باشد که می توان در مواردی از یخ استفاده کرد اما زمانی که با پروژه های عظیم و بزرگ سر و کار داریم دیگر استفاده از یخ کافی نیست در این زمان باید از راهبرد های دیگر استفاده کرد مثلا زمانی که آب مصرفی از مخزن ها تامین می شود میتوان با پوشاندن مخزن ها یا با رنگ کردن مخازن با رنگ هایی که نور خورشید را به خود جذب نمی کند  در خنک نگه داشتن آب تاثیر گذار بود .

در صورتی که از شلنگ آب استفاده می کنید می توانید با کپه کردن خاک بر روی آن یا گذاشتن در پوش از گرم شدن آب خودداری کرد . از دیگر کارهایی که می توان انجام داد تا درجه حرارت بتن کم شود انبار کردن سیمان است در شرایط که دمای هوا معمولی باشد می توان با مخلوط آب خنک با سیمان درجه حرارت را پایین آورد ولی زمانی که هوا واقعا گرم است لازم است که تدابیری هم برای سیمان انجام گیرد مثلا باید کیسه های سیمان را در جایی قرار داد که نور خورشید به آن نتابد و با رعایت کردن اصولی که برای نگهداری سیمان لازم است می توان به میزان قابل ملاحظه ایی در خنک نگه داشتن سیمان عمل کرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.